L’estructuro narativo dóu raconte: Lou registre espacio-tempourau: A l’eisepcioun de “La medaio”(ounte l’Istòrio es narrado à l’autour mai se debano dóu tèms de Napoléon III, dins lis annado 1850) e de “L’autre coustat de la taulo” e “ Un vin que fa dansa li cabro” (que se debanon dins lis annado 50-60 e dins lis annado 80), li conte se debanon dins la jouinesso dóu naratou, dins la proumièro partido dóu sègle XXèn. Li conte se debanon en Prouvenço à l’eisepcioun de La medaio mounte uno partido de l’istòrio se debano à la cour de Napoleon III.
Représentacioun de la soucieta: Aqueli conte moustron la soucieta ruralo prouvençalo dóu sègle XXèn e l’evoulucioun de la soucieta à travès la revoulucioun industrialo e li 30 glouriouso.
Mèso en perspeitivo de l'òbro: Dóu fa dóu gènre literàri, de l’espoco d’escrituro,
dóu registre spacio-tempourau o encaro
de la tounalita d’ùni conte, aquèu recuei se póu faire lou paralèle emé li conte de
Jan-Glaude Rey. Verai,
soun de conte escri pèr d’autour
prouvençau de la segoundo mita dóu
sègle XX e dins la majo-partido d’aqueli conte que se debanon dins lou
courrènt dóu sègle XXèn (e
quasi-touti en Prouvènço), avèn uno intervencioun (o la presènci) dóu countaire. De mai, la tounalita d’ùni
conte es fantastico ( à la fin àvèn toujou un
doute sus la versembalanço de l’istòri) o trufarèu (soun de cascareleto).
L’insercioun
d’elemens istouri dins li conte: Dins
“la medaio”, l’autour cito la vengudo de l’emperaire Napoleon III pèr veni
counstata lis inoundaciouns dóu Grand Rose en 1854 (èro en vertat en Jun 1856).
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire